Plastic soep heet gegeten dankzij Rothschild/Thomson Reuters

De bron van ‘de plastic soep’.The Guardian 12 april 2009. Rothschild is auteur van ‘Live Earth Global Warming Survival Book’. Op 9 april 2009 werd Rothschild in The New Yorker op een schild gezet

Afgelopen Bilderberg-conferentie – de jaarlijkse borrel/hangplek van bankiers, Nato-personeel, CIA/MI6, Politici, uitverkoren media-mensen, James Wolfensohn en Henry Kissinger- daar werd Boyan Slat (een Delftse student) op een schild gehesen als spreker. Die had zich door media-propaganda over ‘de plastic soep’ laten aansteken, met zijn uitvinding ‘Ocean Clean Up.

Een opblaaspop met armen van een kilometer of wat, die plastic zuigt op zee: zo is de bedoeling, want niets is nog op effectiviteit bewezen.

Direct werd hij echter door Time Magazine op een schild gehesen. Terwijl- als je het mij vraagt- zijn ‘uitvinding’ zich zacht gezegd nog moet bewijzen. Er is enkel een ongetoetst (klein) prototype en 31,5 miljoen euro financiering. Pas in 2020 zou hij de Pacific op voor het echte werk.


Zijn eigen website stelt niettemin:

Boyan Slat is the youngest-ever recipient of the UN’s highest environmental accolade; Champion of the Earth. In 2015, HM King Harald of Norway awarded Boyan the maritime industry’s Young Entrepreneur Award.

Foreign Policy included Boyan in their 2015 list of preeminent thought leadersForbes included him in their 30 under 30 edition in 2016, and Reader’s Digest chose him as the European of the Year in 2017.

That year he was also given the Thor Heyerdahl award, and was named one of the 100 world’s most intriguing entrepreneurs by Goldman Sachs (van de CEO van Nature Conservancy RZ, tevens bestuurders van Bilderberg-conferentie)

Je komt bij Bilderberg/Rothschild/Goldman Sachs op de koffie en FLITS, plots ben je top-entrepreneur met een Red-de-Aarde-vinding die in omslachtigheid de Laddermolen van Wubbo Ockels wil overtreffen. Ra ra, hoe kan dat… 🙂

De New Yorker is 3 dagen eerder dan The Guardian. De ‘rechtse’ Daily Mail (GB) is een jaar te laat (18 juli 2010) Alle corporate media zijn het zelfde en vaak in handen van de zelfde mensen

Iedereen dient de plastic soep plots heter op dan zij gegeten wordt
Wubbo Ockels ging zeilen, en wat lullen in de ruimte over de Planeet. Springtij-charlatan Wouter van Dieren beroemt zijn eigen zeil-drift bij de Waddenacademie. Je ziet het steeds in die kosmopolieten-hoek, de combinatie van zeilen en eigen-geilen.

En zo krijgen we ook op het Wad nu de plastic soep in hete vorm opgediend.

Zeilster Nienke Dijkstra- maakt zich nu ook dik over ‘plastic in de Waddenzee’. En ja hoor, direct hijst Programma RIjke Waddenzee haar op een schild met de VPRO (van dat gekke Noordpool-mens, Bernice Notenboom) Het is plastic overal, ook ‘Werelderfgoed.nl wil plastic op het Wad opruimen.

Nadat Dijkstra al jaren reclame maakte voor haar eigen behoefte aan aandacht/subsidie, heeft ze nu de media-wind en subsidie mee, en ‘denkt ze buiten gebaande paden’ (ze vond een ander verhaal voor nieuwe subsidiepotten). 

Maar: Waar haalt ze dat verhaal dus vandaan?

Waar komt die plastic zorg voor de zee nu vandaan?

De bron van heet opgediende plastic soep in The Guardian op 2009 is: David de Rothschild, zoon van de bankiers van het Brits koninklijk huis, tevens eigenaren van diverse media waaronder The Economist. Rotshchild, de Plastics Jesus, ging in 2009 zeilen op een plastic-boot. Bij normale stervelingen blijft dat onvermeld. Bij David niet.

…ha gezellig, klimaatdictatuur! 🙂

De Verenigde Naties (UNEP) noemt hem zelfs ‘Climate Hero’ (met eigen website Climate Heroes), en hij zit in de Board van Drawdown: een club die het voor plantengroei zo gunstige CO2 ten koste van alles op aarde wil bestrijden.Een klimaat-dictatuur zeg maar.

Dus iedereen moet zijn adem (CO2) inhouden, behalve Rothschild en zijn vrinden. Die gaan lekker expedities houden rond de Noordpool en kosmopolietje zijn voor het World Economic Forum.

Natuurlijk volstrekt toevallig ( 🙂 )- is dat Rothschild’s the Economist met bankiers van de Citigroup plots dit voorjaar in Bali OOK bezorgd doet over De Plastic Soep op de door haar georganiseerde ‘Ocean Summit’. Enige connectie met (zoon van eigenaar) David de Eco-bankier suggereren moet wel complotgekte zijn.

Ineens met ingang van 2009 tot in 2011 melden ALLE corporate media dat hij op de ‘Plastiki’ zeilt. Net als de zonen van de Britse adel vroeger, hield Rothschild junior zijn Grand Tour- zijn rondreis om wilde haren te verliezen- voor hij de zaken van Pa zal overnemen.

Iedereen die zeilt EN geilt op aandacht voor zichzelf, die geeft dat een ecologisch sausje, je kunt als hippe bankiers-zoon niet achterblijven. Ze gaan ook allemaal op bedevaart naar de Noordpool, om waar te nemen dat het smeltpunt van water (ijs) nog steeds bij 0 graden ligt. En daardoor raken ze dan van de kook.

Zijn zeil-avontuur om plastic milieuzorg/zijn ego te adverteren, dat ondernam Rothschild samen met de Canadese eigenaar van persbureau Thomson Reuters: David Thomson en de kleinzoon van Thor Heyerdal (Noorwegen). De Plastiki is een persiflage op de ‘Kontiki‘, de reis op de Papyrus-boot die Thor Heyerdal in 1947 maakte van Afrika naar Zuid Amerika.

Dus goh; hoe kan het toch dat plots ALLE media berichten over ‘Plastics Jesus’. (David heeft lang haar en baard) Dat zal toch niets te maken hebben met David’s invloedrijke bankiers- komaf, matties van de Rockefeller-familie, close friends van de Clintons, en het feit dat zijn zeil-buddy eigenaar is van ’s wereld’s grootste persbureau? Nee zeg, complotgekkie! 🙂

De Rothschild heeft nog zijn eigen liefdadigheids-club Sculpt the Future Foundation, maar meer dan 2000 pond kun je daar niet van krijgen. Verder dweept plastic Jezus (‘zij is mijn voorbeeld’) met Sylvia Earle, als zijn wetenschappelijke inspirator en boegbeeld.

Die eerste vrouwelijke chef wetenschap van de NOAA werd in 1998 tot eerste ‘Hero of the Planet‘ uitgeroepen in Time Magazine (Time Warner is opgericht door de zakenfamilie De Luce, vriendjes Rockefeller cs, en Time Warner is eigenaar van CNN). Omdat ze oceaan-onderzoek deed zonder piemeltje.

Earle kreeg in 2009 ook de (gisteren besproken) Rachel Carson Award, in het leven geroepen door de Rockefeller-zakenfamilie. Een prijs die je alleen krijgt zonder piemeltje. Over seksisme gesproken.

..Time Warner

En in 2014  kreeg Earl de Champion of the Earth Award van de Verenigde Naties, 2 jaartjes eerder dan Boyan Slat. Enkel en alleen omdat ze de eerste chef wetenschap was bij de NOAA zonder piemeltje. Seksisme als verdienste.

De New Yorker

De New Yorker was er al in 1989 by om Earle te hypen als ‘Her Deepness’. Omdat ze geen piemeltje had en toch iets presteerde.

Via het hypen van zichzelf en opblazen van eigen pretenties met prijzen, krijgen ze hun belangen tussen jouw oren, zo lijkt het althans. Hun agenda krijgt sociale status, HET breekijzer om de kudde je ding te laten doen.

Die Sylvia Earle wil nu via Mission-Blue drammen voor ‘zeereservaten’. Dat betekent: andermans zee op slot zetten via door bankiers gesponsorde propaganda. Wat ze Marine Protected Areas noemen, en dat is dan ‘idealisme’. En verdomd, wat staat daar op de nominatie om ook van ons afgepakt te worden/hope spot te worden?

Onze eigen Waddenzee.  Maar natuurlijk is er geen en kel verband tussen de (‘groene’) aspiraties van de Rockefeller-familie en de Rothschild-familie. Wie dat ook maar suggereert moet wel gek zijn, of wacht:

Nou ja, dat is vast toeval dit artikel in The Independent, ze hebben PERSOONLIJK toch geen relaties? 

David Rockefeller, recent pas overleden, de aanvoerder van de Amerikaanse Bilderberg-delegatie en baassie bij JP Morgan Chase, de grootste zakenbank ter wereld. En tevens heeeeeeel erg begaan met De Aarde.

Alles met ‘global’ en ‘milieu’, er zit altijd Rockefeller-geld in…

Kortom: ‘De Aarde’, dat is gewoon een metafoor voor hoe de kosmopolitische (bankiers-)elite zichzelf ziet, als rechtmatiger Bazen van De Aarde, die regeren over het Populistische Plebs. En zo bepalen hoe de zaak draait, hoe jij en ik moeten denken.

Dus of wij even met onze tengels van HUN Planeet kunnen afblijven, alleen ‘de experts’ mogen er nog komen, ge-initieerden en genodigden… De hele planeet een Hope Spot, een G-spot voor eigen-geilers. Wat vroeger de Romeinse keizer was, dat is nu de Opperbankier.

Je moet jezelf bovenmatig belangrijk vinden. Eigen-geilerij, dat is toch wat zorg voor ‘De Aarde’ eigenlijk is: dat jij zo groots en visionair bent, dat je zelfs de gehele Aarde vertegenwoordigt, en de gave bezit om Planetaire Theeblaadjes te lezen.

Een ‘Hope Spot’ (?) 🙂

Dus ik wil maar zeggen. Dingen die wij hier als ‘lokale noodzaak’ plots overal zien opduiken: die lijken sterk bij een klein clubje globalistische rijke stinkerds te zijn begonnen, die zichzelf belangrijk vinden. Stinkerds die toevallig ook de media (Thomson Reuters) bezitten om hun agenda te verkopen. En we zagen al dat de Rockefeller Foundation zowel The Guardian miljoenen dollars toestopt als Reuters om in haar klimaatstraatje te berichten.

Plots lopen al die metromannetjes van natuurclubs (Fryske Gea)- zoals afgelopen week op Terschelling- ook hier de bezorgde plastic-opruimer uit te hangen. Voor Ome Rothschild. Nadat Plastic Jezus in 2009 een campagne lanceerde met hulp van de media van zijn vrienden, en zo de media-besmetting op gang bracht.

Het meeste ‘nieuws’ ontstaat doordat zjoernaliesten de twee grote persbureaus en elkaar overschrijven.

Dus enige top-down sturing van Jan Publiek door slechts enkele mondiale ‘influentials’ leek me toch zeker mogelijk. Zo werkt effectieve lobby/propaganda.

2 Replies to “Plastic soep heet gegeten dankzij Rothschild/Thomson Reuters”

  1. Hello! Thanks for the mention about the Climateheroes.org website and project. 🙂 It is great that you found our work. It is not a UNEP initiative though, but my own intent to raise awareness to solve climate related problems, and bring inspiration to more of the citizens of the world 🙂

    We did work with UNEP for COP21, so we are very close in our efforts to raise awareness, but just wanted to mention that the Climate Heroes initiative is the work of volunteer photographers and journalist worldwide who decided to take action and create those stories 🙂
    Hope to read more of your interesting articles in the future !
    Best

Laat een reactie achter op Max Riché Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *