Netflix-Ergernissen

Een mogelijk portret van Tasman met zijn tweede vrouw

Sinds ik met een vrouw woon die van films houdt, kijk ik voor het eerst in mijn leven ’s avonds Netflixseries. Al snel valt je een patroon op: Het regent in – op zich best onderhoudende- dramaseries, lesbisch interraciaal ‘getrouwden’ dan wel affaires, terwijl je in je leven nog nooit een negerin hebt ontmoet die het met Mariette Hamer of Atje Kuiken wil doen, voor zover dat mogelijk is zonder hulpstukken, noch dat je mensen kent die negerinnen kennen die dat ooit zouden willen doen. U wel?

En het wemelt van uit Onderdrukkistan naar Joe Biden gevluchte homoheiligen, die gered worden van het Patriarchale Kwaad dat daar heerst, omdat ze nog geen bommenregen uit naam van De Democratie over zich heen hebben gekregen van Biden/Obama/Bush en hun vazalstaten. Tengere makeup-vrouwtjes winnen als Centrale Heldin van de serie ieder vuistgevecht van twee maal zo grote spierbundels, godsdienst is Het Grote Kwaad van extremisten. En de negers zijn er:

a. reddende engelen van blanke zieligerds
b. de baas over de blanke minderheid, die als white trash worstelend met de eigen slechtheid/aangeboren racisme gedoemd is uit te sterven…

Wat moet je daar als provinciaal-boreale racistische klimaatontkennende seksistische witte man nu mee, die conditionering? Het moet wel aan mij liggen, immers, als witte man ben je als slechte zondebok geboren, geneigd tot alle rascimediscriminatieklimaatontkenning, belast met Erfzonde in de ogen der Linksche Heeren.

De oogst van een week Netflix was 1 dijk van een film: The Irishman met Al Pacino, Robert de Niro en Joe Peschi. Wat een kanonnen van acteurs, en dan dus alle drie bij elkaar als senioren. Dat maakt dan toch weer een stukje regenboogindoctrinatie goed.

15 Replies to “Netflix-Ergernissen”

  1. blanke zieligerds, maar niet zwarte vrouwen… wel negerinnen… Ik ben totaal niet aan de woke kant, maar een beetje beschaafde manier van de zaken te adresseren kan nu ook geen kwaad. Het is alsof men denkt de verkeerde zaken te kunnen adresseren door net op een omgekeerde manier weer verkeerde dingen te doen. Zo werkt het niet. Buiten met de woke shit, maar wel respectvol voor de medemens. Moet kunnen.

    1. Voordat de vuilnismannen zijn verschenen
      zal mevrouw Zeilmaker zijn verdwenen,
      vermoedelijk zal zij zijn meegenomen
      door P.S.M. Welbergen zijn gnomen.

      1. Ze plempen historische kostuum drama’s vol met uitheemse mensen die daar als een vlag op een modderschuit figureren. Ik erger me ook dood aan geschiedsvervalsing. Het worden obscure films vol met onwaarheden.

  2. Dat heet The Message. De woke-boodschap van Hollywood en het helpt een hoop series en franchises om zeep, zoals Star Wars en Star Trek. Want de fans willen het niet, die willen hun vertrouwde verhaal met bijbehorende context hebben.
    Hier is een leuk Youtube kanaal met film recencies en een flinke dosis humor en ouderwetsheid. Want het nieuwe, daar kun je niet om lachen. https://www.youtube.com/watch?v=Dnuqp4_K7ik

  3. Ik ben een fervent Netflix-kijker, maar kijk uitsluitend Koreaanse tv-series en heb inmiddels ook 2 Turkse series gezien. Ik kan niet tegen dat “woke”-gedoe en kijk dus geen series of films uit de VS of Europa, waarin zonodig homo’s en lesbiennes voor moeten komen (liefst inclusief wat vrijerij), terwijl het geen enkele relatie heeft tot het verhaal.

  4. Het wordt de hoogste tijd om de series en films op Netflix te rangschikken op regenboog wokeness.
    Ik durf (noodgedwongen) de films wel een kans te geven, maar als er teveel wokness in zit haak ik af.
    Mijn lijstje “verder kijken” waarbij ik hooguit 5 minuten van deel 1 heb gezien groeit met de dag.

  5. Mijn opa had als oplossing een vinger in een oor doen en dan een boek lezen terwijl mijn oma TV keek. Hij was dan doof aan een oor dus dat kwam mooi uit.

    Mijn neef typeert moderne TV als “Wansmaak die de kamer in gekotst wordt.”

    Jou week audiovisuele policor terreur heeft, naast het kijken een goede film, ook nog een mooie stukje proza opgeleverd die het hedendaagse Hollywood trefzeker typeert! 🙂

  6. Vorige maand heb ik bij Kabelnoord mijn TV-signaal uit mijn drie-in-een pakket laten schrappen. Sinds 2020 werd mij steeds meer pijnlijk duidelijker, hoeveel bagger via 45 zenders mijn privé domein binnen kwam. En daar moet je dan ook nog eens voor betalen! Negen Euro per maand en per 1 januari a.s. tien Euro.
    Dus voor mijn geestelijke rust en daarmee de toegang tot mijn rationele brein, houd ik er nog geld aan over ook.
    Netflix is net als religie opium voor het volk. Je moet wel over een sterk karakter en discipline beschikken om voor dat beeldscherm weg te kunnen komen.
    Gelukkig heb ik als homofiele zwarte Poolse Jood zijnde (voor politie: een andere-soort-genoot) genoeg levenservaring opgedaan, om me te vrijwaren van de kommer en kwel, als tegenprestatie voor de betaling aan Netflix.

  7. Ik las gisteravond dit stuk er waren nog geen reacties. Ik dacht even niet reageren en morgen eens kijken wat de reacties zijn. Want ik wist zeker dat de bal die Rypke opgooide verschillende uitwerkingen zou hebben.

    Mijn reactie hak ik in stukken namelijk.
    De observatie
    De presentatie.
    Het mechanisme: Interval en Voorkennis
    Tussen Conclusie
    Wat aanvulling.
    Wat ik een dubbel moraal of dubbele bodem vind .
    Eindconclusie.

    De observatie
    Wederom heeft Rypke een messcherpe to the point observatie

    De presentatie
    Ik sluit me volledig aan bij wat Jan Ardan opmerkt in zijn zin “Ik ben totaal niet aan de woke kant, maar een beetje beschaafde manier van de zaken te adresseren kan nu ook geen kwaad”.
    Rypke kan het nogal op de man spelen en naar de uiterste grens trekken. Terwijl het in het dagelijks leven een algemeen fenomeen is geworden juist door de filmindustrie. Ik moest lachen hoe Rypke eigenlijk zegt “als intellectueel had ik geen behoefte aan films kijken maar tja nu ik met een vrouw samenwoon kan ik er niet onderuit”

    Het Mechanisme
    waardoor je de observatie sneller kan maken
    Interval
    Als je een kind hebt dan zie je niet dat het iedere dag wat gegroeid is, als dan familie na een wat langere periode je ziet dan zeggen ze tjee wat ben jij gegroeid.
    Als je in plaats van navelstaren de naam die Rypke aan contemplatie/meditatie geeft, je aandacht op een groeiende bamboe scheut richt dan zie het ook niet groeien terwijl ze best snel groter worden. Misschien dat je af en toe wat groei krampen kan horen. Als je elke dag al het nieuws leest dan kan het zijn dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
    Voorkennis
    Als je weet welke agenda er uitgestippeld is en de propaganda kanalen waar media een belangrijke rol heeft braken weer wat creaties uit dan kan je de rode draad veel sneller waarnemen en niet de weg in het opinie bos kwijtraken. Het zegt niets of je wakker bent of slaapt wel over dat je op de hoogte bent van wat er speelt en daardoor de relaties kan inzien. Wakker hier is misschien wel slapen daar want we zijn niet alwetend.

    Tussen Conclusie.
    Rypke moet zijn partner een dikke zoen geven want anders zou hij waarschijnlijk nooit deze observatie gemaakt hebben. A: door als hij door de jaren heen wel alle films had gezien hij waarschijnlijk ook met de trend mee zou groeien als hij de agenda niet zou kennen
    B: hij zonder zijn partner die schijnbaar van het goede soort/sekse/religie/dieet/hoogte/omvang is, hij waarschijnlijk nog niet naar deze films zou kijken en het hem nooit opgevallen zijn.
    Dus goed dat hij Filmkijk maagdelijk gebleven is voor een lange en nu door zijn Eva in de Appel van kennis heeft gebeten.

    Wat aanvulling.
    Het is ten dienste van een agenda niet alleen een Outlet zoals Netflix.
    Dit fenomeen is niet nieuw Ik groeide op met onder andere films zoals Cowboys en Indianen waarin John Wayne altijd de blanke held was. Toen was er namelijk een andere trend het kolonialisme rechtvaardigen
    De tv zender de Tros bouwde destijds aan de “Grootste familie Nederland” wat nu totaal omgedraaid is. Ik had ooit een open dag van de lokale Vrijmetselaars lodge bezocht het bleek dat de man die me te woord stond bij de programmering van de Tros zat. Dit zonder waardeoordeel maar wel om inzicht te geven van hoe de draden in het web lopen. Er zijn altijd verborgen agenda’s geweest sommige waren ten gunste voor ons en sommige niet. Door internet is dat sneller inzichtelijk gemaakt voor een breder publiek. Ook van eigen shit series en films maken. Wat flinke winsten opleverd en daarmee alsnog inmenging in het buitenland een propaganda draai te geven en de shit als te accepteren verkoopt. Twee vliegen in één klap. Ik doel op de serie MASH wat over een Veldhospitaal gaat in de oorlog van Vietnam en meer van de militaire stuff waarin meestal het moraal was “we laten niemand achter”, wat makkelijker recruten aantrekt. Met als verborgen boodschap “die anderen zijn gemene fanatieke sadisten en martelen er lekker op los en onderdrukken de bevolking” (een beetje in lijn met dit artikel van Rypke). Tegenover het zogenaamde hoge moraal en zich aan de internationale militaire conventies houden. De film The Deer Hunter en Rambo in het kwadraat zitten ook in de categorie van oorlogsverheerlijking . De volgende categorie is science fiction met ruimteschepen waar de piloot een sigaar rookt en flink wat drank aan boord alsof er geen corporate en militaire insteek bestaat. Dat men met een dronken kop ongelukken kan maken of sigaren-as voor kortsluiting kan zorgen is “no problem at all” lijkt het. Dit om ruimte reizen breder acceptabel te maken en budgetten te vergemakkelijken. De aarde redden zoals James Bond en het Universum redden via de inter Galactische federatie horen ook bij de “wij zijn de goede tegenover de slechterik. Ik moest lachen om Captain Kirk van Startrek met de uitspraak “Free our man or we blowup your Planet!”. Wie is dan nog bang voor andere levensvormen behalve dan de Aardlingen. Een andere trend is die disaster films welke ik de FEMA (federal disaster management agency) promotion films noem. En de Armageddon films op je lekker op te vrolijken of anti depressie pillen te kunnen verkopen. Een recente trend is bankovervallen met totaal overmatig zinloos geweld waarbij steeds erop gewezen wordt dat ze militair grade shotguns hebben. Dit om een anti vuurwapen wet wat aanvaardbaarder te maken. Het overmatige zinloze geweld wordt door labiele types nu in de pratijk gebracht echt en false flag. Beide komen goed uit.

    Eindconclusie.
    De waarneming van Rypke is wel de aandacht van een breder publiek waard zoals een column in De Andere Krant of bij Blckbxtv. Er hoeft echt niet naar een speciale Outlet gewezen te worden wat kwaad bloed kan zetten, gewoon het fenomeen in zijn geheel zichtbaar maken.

    Wat ik een dubbel moraal of dubbele bodem vind.
    Zijn mensen die de aarde willen redden en spiritueel bezig zijn en denken dicht bij de natuur te staan en dan boeken gaan schrijven. Dat er voor het papier X bomen gehakt, versnipperd, gebleekt en met veel energie tot papier gemaakt worden. Plus de vervuilende printing press industry en het transport schijnt totaal geen probleem te zijn. Ze lopen er gewoon aan voorbij omdat het ego groter dan wijs handelen is. Hoe wakker/beter/meer ontwikkeld ben je dan vraag ik me af?.

    Groeten enzo.

    1. Een herkenbaar onderwerp zal sneller reacties opleveren, dan een zeldzaam fenomeen.
      Als je in een mierenhoop loopt te poeren, dan wordt het al snel druk aan het oppervlak.
      Maar als men iets leest, zoals het column van gisteren ‘tiende generatie, Visserman’ dan is het stil.
      Van iets dat raakt in het hart, schieten woorden te kort. Een stripboek wolkje zonder tekst.

  8. Ok.ru en het doorpluizen van imdb kunnen van elke dag een klassieker maken. In HD uiteraard.
    Vroeger werden er nog wel realistische films over lesbo’s gemaakt, zoals deze: The Killing of Sister George (1968) van Robert Aldrich https://www.imdb.com/title/tt0063185 https://ok.ru/video/2424091773664
    Dat je vrouwelijke kant exploreren met hulp van psychedelica je niet van je noodlot kan afhouden, dat wisten Mick Jagger en James Fox in 1968 al: Performance (1968) van Nicholas Roeg https://www.imdb.com/title/tt0066214 https://ok.ru/video/2427084540610

    Veel kijkplezier.

Laat een reactie achter aan Miriam Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *