Een zilverjodide-sproeier met turbojet-motor

Een F18 Hornet waagt de landing: zijn het militaire vliegtuigen die sproeien?

De vraag ‘hoe’ er voor weermodificatie wordt gesproeid is eenvoudiger te beantwoorden dan ‘wie’ en ‘waarom’, door in de vele honderden patenten voor weermodificatie naar inspiratie te zoeken. 

Na gisteren twee vrij megalomaan klinkende patenten te behandelen voor klimaatmodificatie, komen we vandaag op een Chinees sproeiapparaat dat zilverjodide sproeit uit vliegtuigen om regenbuien op te wekken.

Een van de vele honderden sproeipatenten

Van dit soort apparaten zijn er dus honderden varianten. Het patent CN117585171 (A) ― 2024-02-23 werd geregistreerd op 23 februari door het Shaanxi Weather Modification Centre.

  • Silver iodide atomization sowing artificial precipitation enhancement component based on turbojet engine

De omschrijving luidt als volgt:

The invention belongs to the technical field of artificial influence weather precipitation enhancement operation, and particularly relates to a silver iodide atomization sowing artificial precipitation enhancement component based on a turbojet engine, which comprises a silver iodide mixer and a silver iodide particle storage device which are mounted in an aircraft, and a power transmission device is connected to an inlet of the silver iodide particle storage device.

An outlet of the silver iodide particle storage device is sequentially connected with the silver iodide mixer and the silver iodide conveying pipeline in the airflow direction, and the tail end of the silver iodide conveying pipeline extends into the tail of the turbojet engine.

As a condensation nucleus of a supercooled water part in a target cloud body of artificial precipitation enhancement in air, compared with a mode of adopting airborne cigarette combustion for artificial precipitation enhancement at the present stage, a combustion agent, a combustion tube, an ignition device and other accessory equipment which are necessary for cigarette combustion are reduced, the equipment weight is greatly reduced, and the load of silver iodide of a single airplane is improved; the rainfall efficiency is improved and the cost is reduced.

Maar wijzen op het bestaan van zulke apparaten, en de staande praktijk van weermodificatie in China zegt nog niet dat de Nederlandse overheid dit ook doet. Of de Britse. Laat staan dat er een internationale samenzwering bestaat om het weer op aarde in de war te brengen.

Dat is de alternatieve verklaring: Global Weirding

Of toch Global Weirding?
Die Global Weirding kan immers ook verklaard worden met ‘de warme oceaan’ of andere parameters die in het opwarmende klimaatverhaal passen. De definitie daarvoor luidt:

The idea that global warming is not simply about rising global temperatures, but about the concomitant emergence of variable and freakish weather, including extreme weather events, drought, dust storms, ice storms, hurricanes, and other atypical weather and geophysical events.

Al kunnen de ‘duurzamen’ dus extreme weersgebeurtenissen toeschrijven aan CO2, terwijl er in werkelijkheid massaal gekloot wordt met ‘het weer’… Dan nog hebben zij een vooralsnog beter verhaal, want mondiale opwarming kun je niet meteen verklaren met weermodificatie.

Daar hebben ze simpelweg niet de energie-inhoud voor.

Farmers Movement Cornwall
Lezers stuurden een link naar een boer, Pete Lawrence uit Cornwall, die over zijn gefundeerde vermoedens spreekt dat (ook?) daar weermodificatie plaatsvindt. De exacte vraag ‘wie’ sproeit kunnen ze niet beantwoorden, wij ook nog niet.

Bij zulke kanalen vind je vooral een optelsom van ge-informeerde speculaties.

Pete Lawrence ventileert zijn vermoedens, dat weermodificatie wordt gebruikt tegen boeren. Hij is lid van een actiegroep Farmers Movement Cornwall, de lokale variant van wat je hier Farmers Defence Force zou noemen.

Ze voeren actie tegen de onteigening van boeren door de (globalistisch gekaapte) overheid, uit naam van ‘het milieu/klimaat’ en rewilding. Weermodificatie zou in haar consequenties een zelfde doel dienen, namelijk dat boeren uit bedrijf raken door misoogsten.

Altarnun, Cornwall

Daarover bericht ook boernalist Marcel van Silfhout, oud medewerker van Zembla en nu graanboer voor bier voor Indepen, in zijn column ‘klimaatverandering of geo-engineering‘:

De hoeveelheid regen die in een jaar tijd is gevallen, is hallucinerend. Voor bijna iedereen is het alle dagen herfstweer vervelend, maar voor mij als natuurboer in streekgranen is het zelfs onze business-case, onze bier- en broodzaak! Vorige zomer verloren we bijna de helft van onze oogst.

Als de regen de hele zomer aanhoudt, dan verliezen we mogelijk alle oogst. En dat zal voor heel veel voedselproductie gelden in Nederland en Noordwest-Europa, want het is vooral dit deel van ons continent dat verregent, inclusief de graanvelden in Duitsland en Frankrijk.

Onze akkerbodems zijn leeggespoeld, alle mineralen, nutriënten en voedingsstoffen voor onze gewassen zijn weggespoeld. Calcium? Weg. Zink? Opgelost. In de Betuwe ken ik een kersenbongerd waar de boomwortels zijn weggerot. De eerste vier jaar geen kersen meer uit deze boomgaard.

Van Silfhout vraagt zich af, of er ditmaal geen bewuste weermanipulatie plaatsvindt. Want waarom zouden drie Amerikaanse staten anders al een verbod hebben uitgevaardigd op chemtrails, wanneer deze niet werden toegepast?

Eurofighter ‘Typhoons’, net Star Wars-vliegtuigen

Gezocht: Foto van actief sproeiend vliegtuig in de ATMOSfeer
Schaarste in voedsel ontstaat daarnaast kunstmatig door Green Deal-achtig beleid, de uitkoop van boeren via het Nationaal Programma Landelijk Gebied en nu wil ook Defensie meer boerengrond. Oftewel, kutweer en beleid hebben beide de zelfde uitwerking.

Zo heb je wel een werkhypothese voor ‘waarom’ van eventueel sproeien.

Of de civiele luchtvaart betrokken is, lijkt ook alles behalve echt bewezen. Solar Radiation Management (SRM) experimenten die bij mij bekend zijn, richten zich immers niet op de atmosfeer (waar de civiele luchtvaart actief is) maar de stratosfeer.

Terwijl weermodificatie plaatsvindt met vliegtuigen die lager in de atmosfeer sproeien, om regenwolken te genereren. Je kunt dus zonder hard bewijs niet zeker zeggen ‘wie’ sproeit.

Buizerd in technosfeer. Door contrails kan de lucht op een drukke vliegroute dicht trekken

Gezien de clandestiene aard van de activiteit, zou die dan ergens in het militaire apparatus moeten rondhangen. Vanuit het militaire apparaat kwam in de koude oorlog immers ook het onderzoek los naar weermodificatie en klimaatcontrole:

Declassified in 2013, onderzoek uit 1963

Wanneer ze binnen hun Nederlandse overheid ook miljarden euro’s belastinggeld naar Oekraïne verschepen om Mark Rutte maar Navo-chef te kunnen maken, dan zijn ‘ze’ daar alvast gewetenloos genoeg voor.

Het motief is er, de techniek is er en de agenda ook, zo kun je redeneren.

Wat ik wil zien, is dus een echt sproeivliegtuig, militair danwel privéjet die als smoking gun op de plaat is gezet door iemand. En niet de bekende plaatjes van persistente contrails uit de burgerluchtvaart op meer dan 10 km hoogte. Want dan kun je niet ondubbelzinnig concluderen of dat bewuste klimaatmanipulatie is, of een bij-effect van de in een halve eeuw met een factor zeventig gegroeide luchtvaart

  • Wie kan mij aan zulke bewijs helpen?
  • Steun mijn verdere dagelijkse onderzoek via onderstaande knop

8 Replies to “Een zilverjodide-sproeier met turbojet-motor”

  1. In de hele geschiedenis raakten boeren ‘uit bedrijf’ door misoogsten. In hoeverre is er sprake van paranoia en ‘omgekeerde technocratie’, d.w.z. dat dat wat vroeger aan de natuur werd overgelaten, nu steeds een technologische oorzaak zou hebben en technocratisch wordt bekeken.

    “Onze akkerbodems zijn leeggespoeld, alle mineralen, nutriënten en voedingsstoffen voor onze gewassen zijn weggespoeld. Calcium? Weg. Zink? Opgelost.”

    Een ‘boer’ die over calcium en zink praat, technocratische boer?

    Technocratische boemannen liggen dus in het verlengde van een samenleving waar het technocratisch denken al diep in de haarvaten is doorgedrongen.

  2. Die foto zal wel een probleem worden. Vanaf de grond zie je het niet want het spul vliegt boven/in de wolken. En vanuit een vliegtuig zo’n sproeier fotograferen wordt niks want a)vliegtuigen mogen normaal gesproken niet zo dicht bij elkaar komen om een heldere foto te kunnen nemen, b)wanneer men echt clandestien bezig is, houden ze zéker andere vliegtuigen uit de buurt. Zo’n heel gebied vrijhouden van burgerluchtvaart zie je ook wanneer er een militaire oefening is. Dat kun je dan op Flightradar heel mooi bekijken.

    Vooralsnog hou ik de idiote regenval van het laatste jaar op een hardnekkig weersysteem wat eens wat anders doet dan “normaal”. Die waanzinnig grote systemen zijn imho te groot om te manipuleren.

  3. Hoi,

    een aantal links ivm Chemtrails.

    https://www.bitchute.com/search/?query=airplane%20%20spraying&kind=video&sort=new

    https://www.bitchute.com/search/?query=geoengeneering&kind=video&sort=new

    http://whale.to/b/chemtrails.html

    https://educate-yourself.org/ct/

    Laatst zag ik nog een plaatje van een vliegtuig, genomen van onderen, waarbij er witte strepen te zien waren. Deze waren niet gelieerd aan de motoren. Vaak wel fotos en filmpjes gezien waarbij er allerlei vaten de vliegtigen werden geladen. Met duidelijke rode emblemen eop dat mensen voorzichtig moesten zijn.

    Paul

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *