Wat doen ‘ze’ in vliegtuigbrandstoffen voor chemtrails?

De standaard toevoeging sinds 1996 tegen elektrische ontlading

Experts in vliegtuigbrandstoffen, kunnen verklaren of de toevoeging van Stadis 450 sinds 1996 aan vliegtuigbrandstof een (on)bedoeld bij-effect heeft: Meer persistente contrails, die als ‘chemtrails’ blijven hangen en die het weer be-invloeden.

Dan begint een heldere zonnige dag, die bij drukke vliegroutes eindigt achter een waas van hoge sluierbewolking. Ironisch genoeg leidden steeds schonere vliegtuigbrandstoffen er toe, dat er toevoegingen worden verzonnen om ophoping van statische ladingen tegen te gaan, de zogenaamde Static Dissipator Additives.

F16 van Leeuwarder Squadron na oefensessie

Tegen elektrische ontlading in brandstoftank
Stadis 450 werd in 1996 de standaard-toevoeging aan alle vliegtuigbrandstof (zowel civiele als militaire luchtvaart), om het gevaar van elektrische ladingen in vliegtuigbrandstof tegen te gaan. Deze Q & A gaat dieper in op de eigenschappen.

Hoe lager het zwavelgehalte van de brandstof, hoe schoner dus, hoe minder geleidende deeltjes die statische elektriciteit kunnen afvoeren.

Wanneer dan dus elektrische lading zich gaat ophopen in een brandstoftank die los is van de grond, krijg je spanningsverschillen binnen de brandstoftank. Zouden die gaan ontladen, dan kun je explosies krijgen.

Elektrische vonkjes in je brandstoftank is niet iets dat je als airliner graag ziet gebeuren. Zoals fabricant van Stadis, Innospec het formuleert:

As fuels have become ‘cleaner’, the risks of electro-static ignition have increased. The high severity refinery processes used to remove trace materials from low sulfur fuels also reduce the natural conductivity of the fuel.

Innospec’s STADIS® brand is a class leading, non-metallic range of static dissipator additives (SDAs). At low concentrations (typically 0.5 to 3 mg/l), they increase the electrical conductivity of middle distillates, reducing the risk of electrostatic hazards.

Let ook op de toevoeging ‘non-metallic’. Dat betekent ook dat er SDAs zijn die WEl metaal-oxides bevatten.

Vliehors met F16 in actie

Exacte samenstelling is geheim
Over de exacte chemische samenstelling van Stadis 450 is de fabrikant niet zo scheutig. Een wetenschappelijk artikel op Sciencedirect meldt er dit over:

Currently, Stadis 450 is the only additive approved for use in aviation turbine fuels. Produced by Innospec LLC, the concentration on first doping of fuel is 3.0 mg/L, with a maximum concentration of 5.0 mg/L permitted.

Although the composition is well protected by the manufacturer, the safety data sheet reports toluene, solvent naphtha, dinonyl-naphthalenesulphonic acid, propan-2-ol, naphthalene, dec-1-ene, and quaternary ammonium compounds, dicoco alkyldimethyl nitrites, and chlorides [20].

Previous safety [21] and 2011 product data sheets also report a polymer containing nitrogen and sulphur (ie, a polysulphone and a polyamine [22]). Polysulphone is a co-polymer of an alkene with sulphur dioxide,

Eurofighter ‘Typhoons’, net Star Wars-vliegtuigen

Zo heb je al een waslijst van additieven in vliegtuigbrandstof onder de vlag van Stadis 450, die kunnen dienen als extra condensatiekernen. Terwijl de fabrikant dus blijkbaar een (semi)monopolist is die van de verplichte toevoeging geen volledige openbaarheid hoeft te geven over de exacte samenstelling.

Hoe het ook zij, wie mij meer data kan geven over een correlatie/relatie tussen SDA-toevoeging en persistente contrails sinds de jaren ’90: Meldt het me via email Rypke@protonmail.com.

Toevoeging van aluminium-nanoparticles

Een ander bij-effect van de milieu- en klimaatbeweging op de luchtvaart is dat ze additieven ontwikkelen in biobrandstof voor de luchtvaart, om de verbrandingseigenschappen te beteren. En daar doen ze dan aluminiumoxides bij…

  • Steun Interessante Tijden haar verdere onderzoek naar geo-engineering en het ontstaan van chemtrails

5 Replies to “Wat doen ‘ze’ in vliegtuigbrandstoffen voor chemtrails?”

  1. Mogelijk is ook een van de toevoegingen Molybdeen. Onverbrandbaar. Daalt neer en veroorzaakt, als antagonist van Koper in zowel plantaardige als dierlijke cellen, een toenemend kopertekort, met chronische en soms onomkeerbare gevolgen van dien.

    1. Een contrail gevuld met chemische producten afkomstig van additieven, is tevens een chemtrail. Aluminium oxide werkt als nucleus om regen te creeeren en is ook zeer neurotoxisch.

  2. Wat ik weet dat een luchtvaartdeskundige van een tu voorgesteld had om met een vliegtuig in zo’n contrails te gaan meten.

    Na aanvankelijk enthousiasme, het geheel toch nog “opeens” is afgeblazen.

    1. Wat zegt dat, behalve dat je eigen levensgevoel op wantrouwen is gebaseerd? Bewijzen, geen geOH aub, anders heb ik er niks aan

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *