‘Luchtvervuiling bron hoog gehalte Aluminium longweefsel ‘…

De Literatuur voor vandaag

Een nieuwe studie (18 juni) van Oostenrijkse medische wetenschappers in Environmental Science and Technology toont dat moderne luchten vervuild zijn met onverwacht hoge concentraties Aluminium-houdend fijnstof.

De auteurs onder aanvoering van Clara Ganhör zien die vervuiling als bron van ‘verrassend hoge concentraties Aluminium in longweefsel’. Aluminiumoxiden zijn de nummer 1 verdachte sproei-aerosolen bij aanhangers van de chemtrail/geo-engineering-theorie, zoals Zerogeoengineering. Kan de bron dus ‘van boven’ komen, uit vliegtuigsporen?

Negev Woestijn, ook woestijnstof bevat aluminium-fijnstof van verweerd gesteente

Aluminiumbombardement sinds afgelopen eeuw
De medische wetenschappers schrijven, dat de blootstelling aan Aluminiumdeeltjes bij moderne mensen sterk is toegenomen. Denk alleen al aan de deodorant die je onder de armen smeert, waar Aluminium in zit. Het zit in cosmetica, vaccins en ook in medicatie. En Aluminium is 1 van de meest voorkomende elementen in de aardkorst.

Niettemin schrijven zij nu dat zij de eersten zijn, die Aluminiumfijnstof identificeren als bron van de aanwezigheid van Aluminium in 24 weefselsoorten die ze onderzochten bij een tiental patiënten.

After identifying lung and hilar lymph node tissues to contain some of the highest concentrations, we collected samples of these tissues from 12 additional patients (8 female and 4 male) and measured both Al and silicon (Si) using inductively coupled plasma–sector field mass spectrometry (ICP–SFMS) to investigate if fine dust is the source of Al found in these tissues because the Al/Si ratio of fine dust is well defined.

Uit de verhouding Aluminium/Silicium bepalen ze dus de afkomst.

Furthermore, Al was found in all samples of PM2.5 and PM10 taken at 18 different measurement sites in Upper Austria, Austria, for up to seven years. To the best of our knowledge, this is the first study including such a large number of patients and tissue types, which now allows us to paint an almost complete picture of the Al distribution within the human body and which surprisingly indicates that airborne Al has been overlooked until now.

Uit de studie in Environmental Science & Technology, gemeten concentraties Aluminium-fijnstof in Oostenrijk

Alle zegen komt van boven?
Is dit dan een ‘smoking gun’ met nog onge-identificeerde bron? Bedenk dus, dat er in een modern mensenleven sinds de Industriële Revolutie veel meer bronnen van aluminiumvervuiling zijn, dan wat er uit de lucht zou komen regenen. Zoals de auteurs ook schrijven:

Food is known to be the most important source of human Al, mainly due to its use in food additives and food colors. (10) Al in antiperspirants has long been discussed as potentially harmful. (11,12) In 2020, a dermal Al bioavailability of 0.00052% was calculated, and thus Al is considered safe to use in antiperspirants. (13) Other sources of human Al exposure are cosmetics and air pollution, especially particulate matter (PM) with diameters smaller than 10 μm (PM10) or 2.5 μm (PM2.5). (14−17)

Niettemin kun je op de overzichtskaart van Geo-engineeringmonitor zien, dat in Oostenrijk diverse weermodificatie-experimenten plaatsvinden. Dat doen de Oostenrijkers vooral als middel tegen hagelstormen.

Chemtrail-sites als Zero Geoengineering, noemen aluminium als eerste verdachte in de sproeitheorie. Dan komen aerosolen dus uit vliegtuigen die niet enkel normale ‘contrails’ zijn. Maar ijssporen die vormen rond nanodeeltjes uit de brandstof die persistente contrails doen vormen.

Zero Geo-engineering citeert een studie in Nature van Christopher Exley, die een correlatie legt tussen hoge concentraties Aluminium in hersenweefsel en Alzheimer, MS en Autisme.

Dat kan echter ook komen door bio-accumulatie, hoe langer je leeft in een modern urbaan milieu met alle moderne chemische additieven, hoe meer Aluminium je in je hersenen opslaat door de permanente blootstelling tijdens je leven. Hij schrijft hoe dan ook, dat er steeds meer wordt aangetoond hoe Aluminium zich in hersenen ophoopt en dat er neurotoxische gevolgen aan worden toegekend.

Voedingsbodem voor de Aluminium-sproeitheorie voor weermodificatie, dit US patent uit 26 juni 2014

Aluminium verdacht dankzij Edward Teller
Dat Aluminium als verdachte geldt in de activistenwereld tegen chemtrails komt ondermeer door een publicatie van Edward Teller, de maker van de waterstofbom. Die stelde in 1997 voor om Aluminiumoxiden in te zetten voor solar radiation management, mocht ‘global warming’ uit de klauwen lopen.

Patenten als bovenstaande geven verder voeding aan de sproeitheorie.Zie ook het laatste interview (9 juli) van James Corbett met Peter Kirby van Activist Post, chemtrail-activist. Je zou dan bewust aerosolen sproeien, om met een ionen-emitter vanaf de grond die deeltjes geladen te maken. (net als in Oman met de Atlant) Zo zou je dan op afstand extra neerslag kunnen maken.

Maar een patent is nog geen bewijs, dat het al grootschalig gebeurt en dan ook nog in het geniep.

Met een Nigeriaanse editor, weinig overtuigend…

Dan heb je het dus over gerichte klimaatmodificatie, ook voor commerciële doeleinden. (regen maken) Niet over pogingen om de mensheid te vergiftigen, maar om de landbouw te helpen. Die giftheorie vindt ook aanhangers op het internet. Zo kreeg ik deze publicatie uit 2020 toegestuurd, van chemtrail-activist J.Marvin Herndon.

Die zou met radiospectrometrie hebben aangetoond, dat een geanalyseerd vliegtuigspoor niet enkel ijskristallen bevat, maar een aerosolenspoor. Dat spoor linkt hij dan direct aan vervuiling en vergiftiging:

Other physical manifestations of aerosol trails are likewise inconsistent with ice-crystal contrails. These include dispersal rather than evaporation, spontaneous start-stop-start particulate trail production, and trail origination sometimes not being associated with engine exhaust [5].

De onderbroken streep zou een start-stop-start-mechanisme aantonen

De echte chemtrail-diehards geloven dat er een knopje in de cockpit zit waarmee de sproeier aan/uit gezet kan worden. Net als bij vliegtuigen voor weermodificatie met bijvoorbeeld zilverjodide.

Dat leiden ze af uit onderbroken vliegtuigsporen. Die kan ook veroorzaakt zijn doordat de piloot door een warmere luchtlaag vliegt, terwijl de meeste verdenkingen van chemtrail-activisten zich tegen de civiele luchtvaart haar contrails keren. Die vliegtuigen hebben geen aparte sproeier, ik heb ze nooit gezien, noch van een piloot gehoord die daarover uit de school klapte.

Er moeten van alle duizenden piloten dan toch een paar zijn die naar buiten treden. Wat wel kan, is een nieuwe brandstofstandaard, die (stiekem) is doorgevoerd sinds de jaren ’90 waardoor je persistenter contrails krijgt. En dat die toevoeging andere bijbedoelingen heeft. Dan hoef je niet de gehele luchtvaartindustrie tot geheimhouding te dwingen. Of dat er aparte militaire vluchten plaatsvinden met experimentele doelen.

Toch lezen we bij Herndon:

Why the pervasive disinformation about the aerial particulate trails? Probably because both the covert purpose(s) of the aerial spraying and the adverse human and environmental health consequences would be repugnant to the reasoning public.

Opa des Vaderlands legt link tussen PFAS en weermodificatie

De ‘ze vergiftigen ons doelbewust’-theorie via Aluminium-sproeien op 12 kilometer hoogte lijkt eco-toxicologisch niet waarschijnlijk. Niettemin is dat in bepaalde delen van de chemtrail-gemeenschap wel een onderliggende aanname. Dat we bewust vergiftigd worden.

Zo zagen we deze twitteraar voorbij komen, die hoge PFAS-concentraties aan zee (opgeklopt door staatsomroep NOS) meteen linkt aan een vliegtuig dat sproeit voor weermodificatie.

Het vliegtuigje sproeide mogelijk zilverjodide boven de woestijn om regen te maken. Dat is een veel gebruikt paardenmiddel in de weermodificatie-industrie. Die weermodificatie om regen te krijgen in droge gebieden (of juist om hagelstormen te voorkomen, zoals ze in Oostenrijk doen)hoeft weer niets te maken te hebben, met voornemens voor solar radiation management.

Hockey en voetbal zijn allebeide sport, maar alle sport is niet meteen voetbal.

Een typische internet-meme van anti-chemtrail activisten

Meer vervuiling of gevoeliger apparatuur?
Terwijl giftigheid in de dosis zit bij wat je ‘vervuiling’ noemt. Bovendien wordt veel ‘vervuiling’ nu pas gedetecteerd omdat meetapparatuur veel gevoeliger is geworden. Ook zijn er veel meer ambtenaren en academici bij gekomen, die hun brood verdienen met het idee dat er overal vervuiling is die moet worden gereguleerd. Meestal, wanneer de publieke omroep een vorm van ‘vervuiling’ in de markt zet, dan is er een club academie-ambtenarij als bron aan te wijzen die een baantje zoekt.

Dat wil niet zeggen dat er nu meer vervuiling is dan vroeger.Je moet dus wel precies weten, wat nu je exacte theorie is rond chemtrails en geo-engineering, die je op geldigheid wilt testen.

– 1. de ‘ze vergiftigen ons vanuit de lucht’-theorie, alsof we te verdelgen insecten zijn. Het doel zou dan zijn de wereldbevolking uit te roeien, en te cashen op het veroorzaken van chronische ziekten.
– 2. de weermodificatie-theorie, dat additieven in vliegtuigbrandstoffen leiden tot persistente contrails, met invloed op het weer
– 3. de geo-engineeringtheorie, dat er experimenten plaatsvinden met solar radiation management, eventueel gemengd met theorie twee.

Bron: Chris Winder, Current Topics in Toxicology 2006. Inhoud van Jet Fuel A1: geen Aluminium

Optie 2 en 3 vinden we hier de moeite van onderzoek waard. Tenzij er enclaves op de wereld bestaan, waar de mensen wonen die al die ellende over ons uitstorten zodat ze zelf gevrijwaard blijven. We zijn hier gek op complotten, ze kunnen niet uitzinnig genoeg klinken. Als er dan ook maar uitzinnig sterk bewijs voor is.

Bron: Chris Winder, Current Topics in Toxicology 2006. Additieven in Jetfuel, merendeels organisch en aromatische alkanen

In relatie tot Aluminium zijn er alvast zoveel andere bronnen van vervuiling, dat het doelbewust vergiftigen van de mensheid daarmee wel erg omslachtig klinkt. De optie die nog wel open staat, is dat er militaire proeven worden gedaan om de atmosfeer via aerosolen-verzadiging (met bv metaaloxiden) meer conductief te maken.

Of dus proeven als in bovenbeschreven patent, Atlant-achtige proeven in combinatie met aerosolendispersie (als condensatiekernen voor regen, die dan geladen deeltjes worden gemaakt).

Of dat er tests worden gedaan met aerosolen voor solar radiation management. Maar meer dan de 17 projecten die Geo-Engineering Monitor vond heb ik zelf vooralsnog ook niet gevonden. De meeste daarvan zijn redelijk klein bier. En niet op de schaal van een mondiaal programma, waar de civiele luchtvaart dan bij betrokken moet zijn door een raster te maken van contrails/chemtrails.

Aluminium in jetfuel om de ontbrandingseigenschappen te verbeteren, zie publicatie uit 2022 hier

Het is een feit, dat er alvast veel onderzoek gedaan wordt naar ‘duurzame’ vliegtuigbrandstoffen waarbij ook nanodeeltjes met Aluminium worden toegevoegd.  Zo verbeteren de ontbrandingseigenschappen. Maar uit deze studie (2007), die een analyse geeft van de chemische inhoud van de meest gebruikte Jet Fuel (A1), kun je niet opmaken dat er nanodeeltjes Aluminium in zitten.

Of de verhoogde concentraties Aluminium-fijnstof in Oostenrijk in zeven opvolgende meetjaren dus mogelijk door vliegverkeer zijn veroorzaakt, is allerminst aangetoond. Hoe zou je dat kunnen aantonen? Help mij aub door meer deugdelijk materiaal op te sturen, en steun mijn onderzoek met je bijdrage:

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *